au pair in Australië

Melbourne cup carnival

Mmh oke die plaspauze werd twee dagen.. Maar hey! Weer een nieuw verhaal! Ik ga jullie meenemen naar mijn ervaring met de Melbourne cup carnival en ik kan je nu al vertellen het was iets om nooit meer te vergeten!

Maar wat is nou eigenlijk die o zo bekende Melbourne cup carnival. Dat zal ik jullie even uitleggen haha. Op de eerste dinsdag van november vindt de grootste paardenrace van Melbourne plaats. Deze race wordt ook wel ‘’the race that stops a nation’’ genoemd. Iedereen in heel Australië legt zijn werk opzij om s’ middags naar de race te kijken op de televisie of ernaar te luisteren op de radio. Alle inwoners van de staat Victoria (waar wij wonen) hebben zelfs een officiële vrije dag. De kinderen hebben zelfs ook de maandag vrij en dus een weekend van vier dagen!

Mijn host mom had mij gevraagd of ik dat weekend met hun mee wilde naar hun huis in Sorrento waar ze van zaterdag tot dinsdag zouden blijven. Tuurlijk! Dus vrijdagavond iedereen en alles in de auto geladen op naar Sorrento. Zaterdag hadden we een BBQ en aan mij de taak om op mijn jongste host kid te passen. Iedereen in de auto op naar de BBQ. We kwamen aan in één van de mooiste huizen die ik ooit heb gezien met prachtig uitzicht over de zee. Een aantal vrienden van mijn host family kende ik al van een kinderfeestje, school, pre-school van de kinderen. Alle ouders lekker aan de champagne en kijken naar de races op de televisie en de kinderen lekker spelen. Prima werkdag dacht ik zo! Mijn host mom vroeg zich zelfs af waarom ik zelf niet aan de champagne zat. Uhm omdat ik aan het oppassen ben?? Neee onzin, hier heb je een glaasje champagne! Dus daar zat ik dan, in het zonnetje met een glas champagne in mijn hand te kijken hoe mijn host kid zichzelf heel goed aan het vermaken was. ’s Avonds niet meer veel gedaan en lekker vroeg naar bed gegaan.

Die zondag in de ochtend even opgepast zodat mijn host parents een wandeling konden maken. Daarna wezen ontbijten met Courtney die daar ook voor het weekend was met haar host family. Na het ontbijt nog even opgepast en de rest van de dag vrij. Ik ben naar een strand gelopen naar een uitkijkpunt wat echt prachtig was en daarna lekker op het strand gaan liggen een boekje lezen. In de avond naar Courtney gereden om samen pizza te eten en een film te kijken. Maandag moest ik de hele dag oppassen dus niet te laat gemaakt. Maandag is mijn host dad wel naar zijn werk gegaan dus was ik samen met mijn host mom en de kids. En die hadden behoorlijk wat energie kan ik je vertellen maar we hebben het allemaal overleefd haha. ’s Avonds gingen mijn host parents naar een etentje en ben ik dus thuis gebleven om op te passen. Lekker met een kopje thee en een dekentje op de bank een filmpje gekeken.

Die dinsdag hoefde ik alleen in de ochtend eventjes op te passen zodat mijn host parents konden sporten en was ik de rest van de dag vrij. Ondanks dat het regende die ochtend ben ik toch naar buiten gegaan om te sporten omdat hun allebei al hadden gesport en ik me onsportief voelde om niet te gaan haha. Daarna lekker wezen ontbijten en nog even rondgelopen in het stadje. ’s Middags naar huis gereden en dat was alweer het lange weekend. Of beter gezegd: de eerste dagen van de Melbourne cup carnival.

Omdat mijn host mom member is van de races had zij twee pasjes die ik ook mocht lenen om een dagje mee te maken van de races. Ik zou de zaterdag gaan. Zelf gingen zowel mijn host mom als host dad de donderdag. Mij werd gevraagd of ik wilde helpen die donderdag met spullen brengen. Ik had verder geen idee maar dacht ja waarom niet?!
Nou heb je op de races verschillende gedeeltes. Gedeeltes waar iedereen kan komen maar ook waar alleen ‘members’ kunnen komen. Er is zelfs een gedeelte ‘the nursery’ waar je je eigen stukje grond kan huren en je eigen spullen, drank en eten mee kan brengen en daar de hele dag door kan brengen met je vrienden en de race kan volgen via grote schermen. Iets wat mijn host mom dus ging doen en waarvoor ik ging helpen. Woensdagavond werd de hele auto volgeladen met kussens, drank, bloemen etc. voor die donderdag ‘’Oaks day’’. Aan mij de taak om de auto naar de Nursery te rijden en de auto uit te laden en weer terug te rijden. En ohja of ik die ochtend ook nog even langs de bloemist wilde gaan om drie vazen te vullen met bloemen. Klinkt simpel. Klein puntje, mijn host mom wist niet precies waar ik met de auto moest zijn, de sticker voor op de auto was die avond kwijt en ik moest die donderdag voor 10 uur alweer met de auto van het terrein af zijn. Maar ik hou wel van een beetje uitdaging dus ik ging er met volle moed tegenaan.

Die donderdagmorgen extra vroeg de wekker gezet want eerst moesten de kinderen natuurlijk klaargemaakt worden. Om half 8 in de auto op naar de bloemist. Kwam ik aan met mijn drie vazen om te vragen of ze die wilde vullen. Maar natuurlijk zei de bloemist, wanneer kom je ze vandaag ophalen? Uhm nu.. Daar schrok ze een beetje van haha. Al het personeel bij elkaar geroepen om snel die vazen te vullen zodat ik ze mee kon nemen. Bloemen: check! Snel adres ingevoerd van het terrein en vanaf daar maar verder zien hoe we er op komen en waar ik precies moest zijn. Google maps aan het werk gezet en die vertelde me dat ‘door de ochtend drukte’ ik om 9:15 zou arriveren. Oké dat gaat spannend worden want dan heb ik drie kwartier om alles uit te laden en netjes te maken om voor 10 uur weer van het terrein af te zijn. Er zou catering aanwezig zijn die mij zou helpen met uitladen dus dat stelde me enigszins gerust. Dus vol goede moet naar het terrein waar de mensen me heel goed hielpen gelukkig haha. De plek gevonden, maar waar was de catering?? Juist, die waren nergens te bekennen. Dus zelf maar begonnen met de auto uitladen. Toen ik alles klaar had kwamen de mensen van de catering aanlopen. Morning! Ja ook goede morgen en bedankt voor je hulp hè. Kwamen ze aan met allerlei vragen over hoe laat de rest kwam etc. etc. Daar kon ik natuurlijk geen antwoord op geven want ik kwam alleen maar om dit af te leveren. Ik wens jullie een fijne dag vandaag mensen want ik moet snel weer weg anders kom ik het terrein niet meer af! Dus snel even een fotootje gemaakt van het resultaat en die naar mijn host mom gestuurd en snel weer de auto in richting huis. Mijn host mom had mij uitgenodigd om, na het terugbrengen van de auto, ook even langs te komen voor een drankje. Tja waarom ook niet dacht ik!! Snel naar huis, snel omkleden en hups naar het treinstation. Of ik wist hoe ik daar moest komen met de trein? Nee niet echt.. Maar er liepen zoveel mannen in pak en vrouwen met de meest prachtige hoofddeksels op dat dit niet mis kon gaan. Eenmaal op het terrein was het een kwestie van bordjes volgen dus ook dat liep vlekkeloos! Aangekomen op de plek werd ik hartelijk ontvangen door mijn host mom en al haar vriendinnen wat echt super leuk was! En iedereen zag er zoo mooi uit. Ik kon daar de hele dag wel zitten en kijken naar hoe mooi iedereen was. Helaas kon ik niet zo lang blijven want ja ‘duty calls’. Zo zit je dus het ene moment tussen de glamour en de champagne en het andere moment op de bank paw patrol te kijken met de kids. Maar wat was het leuk! En wat ben ik mijn host family dankbaar dat ik de kans heb gekregen om dit mee te mogen maken!

Zelf zou ik zaterdag ‘stakes day’ de hele dag gaan. Ik kon de memberspas van mijn host mom gebruiken en ik kon een vriendin meenemen die de guest pas kon gebruiken. Helaas kon Courtney niet mee want die was die dag aan het werk op de races bij een catering bedrijf. Maar gelukkig heb ik hier meer mensen om mij heen en kon een Nederlandse au pair met me mee wat eigenlijk ook wel leuk was want dan hoefde ik me in ieder geval geen zorgen te maken over mijn Engels voor één dag. We zouden rond half 12 naar het terrein gaan omdat het nog wel een uur duurde voordat we er zouden zijn. Het was een super mooie dag met veel zon dus kon ik mijn nieuwe jurkje aan. Wiehoee! Aangekomen op het terrein zijn we de hele dag beetje rondgelopen, races kijken, drankjes gedaan en van het zonnetje genoten. Omdat mijn host mom dus member is kon ik met die pas overal naar binnen. Ook naar de zogenoemde ‘bird cage’ wat bekend staat om de vele beroemdheden die daar hun dag doorbrengen. Helaas kon de guest pas daar niet heen maar dit was mijn enige kans om een kijkje te kunnen nemen. Dus in mijn eentje een rondje gelopen door de ‘bird cage’ wat ook weer prachtig was. In plaats van de opgezette partytenten en parasols waren hier speciale ‘gebouwen’ neergezet van de grote merken zoals Lexus, Rolex en Elle. Helaas geen beroemdheden gespot en nergens naar binnen geweest want daar moest je toch wel echt persoonlijk voor uitgenodigd zijn en helaas dat was ik niet haha.

De Melbourne cup carnival. Die nemen we mee in mijn koffer vol herinneringen van Melbourne.



Reacties

Reacties

Jos

Gaaf!!!

Huub

Maudi
Wat ontzettend gaaf zeg en wat omschrijf je het allemaal mooi. Ik heb alle verhalen nog. Met gelezen maar dat ga ik zeker doen.
Tot snel

Huub Groeneveld

Maudi
Wil je Linda Tom en Wendy ook toevoegen
Tekla heb ik net aangemeld

Gijs

Heel leuk maudi kom snel weer een keer langs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active