au pair in Australië

Lang leve weekend!

New story!!

En toch blijft het elke keer weer lastig hoe je een nieuw verhaal begint. De vorige keer heb ik jullie verteld over de Melbourne cup carnival. Ja als ik daar aan terug denk verschijnt er weer een grote glimlach op mijn gezicht.

Na de paardenraces stond er niet veel bijzonders meer op de planning qua weekendjes weg of grote evenementen. Courtney en ik hebben het hier samen over gehad en ter verduidelijking vond mijn host dad dat ik ook snel weer wat plannen moest gaan maken want voordat ik het zou weten zou mijn tijd hier voorbij zijn.
Het weekend na de paardenraces zou mijn host family een weekendje naar opa en oma in Sydney gaan. Courtney zou dat weekend met haar host family naar Sorrento gaan om te werken. Het leek ons wel leuk om daar elkaar te ontmoeten en Elizabeth mee te nemen. (Elizabeth is een Canadees meisje die aan het backpacken was en die we hebben leren kennen in Byron Bay en op dat moment in Melbourne was). Maarja, allemaal leuk en aardig ik durfde niet zo goed te vragen of ik naar hun strandhuis mocht samen met iemand die hun niet kenden. Dus dat plan hadden we eigenlijk al vrij snel uit ons hoofd gezet. Tot ik ’s avonds thuis kwam en mijn host parents vroegen wat mijn weekendplannen waren. Waarom ging ik niet naar Sorrento toe! Het zou super lekker weer worden en ik had dan het hele huis voor mij alleen, kon ik mooi een vriendin meenemen. Nou wat een goed plan jongens! Alsof ze Courtney en mij gehoord hebben haha. Dus zo gezegd, zo gedaan!

Vrijdag Elizabeth opgehaald van het station en doorgereden naar Sorrento. We kwamen in het einde van de middag aan dus we hebben niet veel meer gedaan. Nog wel naar een paar strandjes gereden met prachtig uitzicht en daarna lekker naar huis avondeten maken. Courtney kwam ook gezellig langs en samen nog wat wijntjes gedaan en een film gekeken. De volgende dag moesten we namelijk al vroeg op want Elizabeth en ik gingen paardrijden!! Dus de wekker stond vroeg, snel een ontbijtje en hups in de auto. Ik mocht op Diesel, een heel groot en lief paard (erg boeiend om te weten. Not.). Er werd nadrukkelijk uitgelegd dat er tijdens de rit niet op de telefoon gekeken mocht worden want ze hadden vaak genoeg meegemaakt dat er een telefoon gevallen was en er een paard op ging staan. Zoveel zou het vast niet kwaad kunnen dacht ik, want die paarden lopen allemaal in een rijtje achter elkaar dus even stiekem hier en daar een foto gemaakt. Totdat papa me begon te facetimen, dat leek me een iets minder goed idee haha. De rit duurde twee uur en was echt ontzettend leuk. We zijn naar het strand gelopen door de duinen en stukje bos. Nadat we terugkwamen de paardjes bedankt en snel weer de auto in want we gingen verder naar de Peninsula hot springs! Hier hebben we de hele dag lekker rondgelopen, gebadderd en in de sauna’s gezeten. ’s Avonds kwamen Courtney, Ben en Romy langs en hebben we samen gegeten en drankjes gedronken. Een perfecte zaterdagavond aangezien er verder niet heeel veel qua uitgaansleven te doen is in Sorrento. Zondag allemaal behoorlijk brak maar gelukkig hadden we dan ook niet veel op de planning staan. We zijn lekker ergens gaan ontbijten in het zonnetje en daarna de bikini aan gedaan en lekker op het strand gelegen. We konden helaas niet de hele dag blijven want mijn host family had gevraagd of ik ze kon ophalen van het vliegveld. Tja wat zeg je dan na een weekend in hun huis te hebben gezeten.. Ik in ieder geval geen nee! Dus alles inpakken en op naar huis, in de andere auto en op naar het vliegveld waar ik twee uitgeputte ouders zag die de vreselijkste vlucht ooit hadden gehad omdat de kids alles behalve goed aan het luisteren waren (stiekem moest ik hier een beetje om lachen). Gelukkig was het bij thuiskomst meteen bedtijd en hoefde ik verder niets over te nemen. Heb ze maar een lekker kopje thee gemaakt om ze tot rust te laten komen haha.

22 november was het thanksgiving. Niet dat wij Nederlanders of Australiërs ook maar iets mee doen. Maaaar we hebben Courtney en die komt uit Amerika waar het zeker niet klein gevierd wordt! Haar host family heeft thanksgiving naar Melbourne gebracht en ik was uitgenodigd om ’s avonds aan te schuiven bij het diner. Verder hadden ze wat vrienden en family uitgenodigd en zaten we met zijn allen aan een prachtig gedekte tafel. Maar wat is thanksgiving nou eigenlijk. Op thanksgiving staan ze stil bij de dingen waar ze dankbaar voor zijn. Wat een timing, we gingen een rondje maken zodat iedereen kon vertellen waar hij/zij dankbaar voor was. Ik ben dankbaar voor het feit dat mijn ouders mij hebben gesteund om de keuze te maken om naar Australië te gaan en me nog steeds elke dag steunen. Ook ben ik ontzettend dankbaar voor de Koidl Family voor het kiezen van mij als hun au pair en er alles aan doen om mij thuis te voelen en me stimuleren om zoveel mogelijk uit mijn tijd te halen hier! Ook ben ik ontzettend dankbaar dat ik zoveel lieve en mooie mensen heb mogen leren kennen hier. Met in het bijzonder natuurlijk Courtney want dat is toch wel mijn beste vriendin hier geworden! Ik vind het ontzettend bijzonder dat twee mensen uit twee compleet andere continenten zo goed bevriend kunnen raken en voor altijd ook blijven!

Vrijdag 23 november, de dag dat Johnny 3 jaar is geworden! Big party!! Die dag ervoor ben ik de hele dag op pad geweest om wat leuke attributen te halen en natuurlijk niet te vergeten taart. Een jungle party welk 3 jarig kind wil dat nou niet?! Precies. Dus ’s ochtends iedereen de feestmuts op (jaa ook jij daddy Alex haha) en net zo lang happy birthday gezongen tot ze het niet meer aan konden horen. Klein foutje, er zat geen kaartje in het fototoestel.. byebye foto’s.. Gelukkig hebben we de herinneringen nog!

Dat weekend heb ik samen met Elizabeth de toerist uitgehangen en zijn we door Melbourne centrum gelopen. Op zoek naar de graffiti en Chinatown. Toevallig was er die avond ook een foodtruckfestival dus hebben we daar lekker gegeten. Zondag samen met Elizabeth en Courtney naar de film geweest ‘a star is born’. Iedereen vertelde ons dat we onze tissues niet moesten vergeten want we zouden zeker een traan laten. Die kwam er alleen bij mij niet hahah… En Linn jij weet nu precies wat ik bedoel als ik zeg dat me dat ergens aan doet denken. ’s Avonds nog met zijn allen ergens gaan eten want dat was de laatste dag dat Elizabeth in Melbourne was.

En voordat je het in de gaten hebt zit je alweer in de maand December… De tijd gaat zo ongelooflijk snel, wat natuurlijk een goed teken is! Omdat de maand December/Januari ontzettend druk gaan worden met werk hebben Courtney en ik nog snel een weekend weg gepland om de Great Ocean Road te zien. Dit is een route langs de kust met prachtige uitzichtpunten. Maar dit liep niet allemaal vlekkeloos hahaha.

We zouden samen met Ben en Romy twee dagen rijden, en dan kamperen op een kleine camping direct aan het strand. Nou dat klinkt niet zo moeilijk toch? Tentje mee, slaapzakje, eten en drinken konden we allemaal wel halen, alles in de auto en gaan. Maar neee wij zullen Courtney en Maudi niet zijn als dat allemaal zo makkelijk zou gaan haha. Eén dag van tevoren hadden we onze kampeerspullen. En nou hoor ik papa denken had dat nou eerder gedaan. Ja dat hadden we, alleen de mensen waarvan we de spullen zouden lenen stonden op het punt om te bevallen van hun eerste kind dus daar was behoorlijk wat stress in huis en dan wil je alles behalve pushen om een paar campingspullen. Maar gelukkig hadden we alles net op tijd. Ik had ook nog van de moeder van mijn host mom wat spulletjes kunnen regelen dus we waren er helemaal klaar voor. Zaterdagochtend zouden we om 7:00 vertrekken.
Zaterdagochtend 7:00, klaar om te gaan. Courtney haalde me op zodat Ben niet eerst heel Melbourne door hoefde te rijden. Ben ook mooi op tijd maar daar kwam wel even bij dat er een lampje brandde dus we konden niet met zijn auto. En oh já Romy wilde wel mee maar die was nu nog aan het sporten dus moesten we even wachten tot 10 uur. Tuuuuuurlijk doen we, geen probleem dan maar eerst ergens ontbijten. Tijdens het ontbijt grappen over dat we uiteindelijk toch alle spullen hadden voor het kamperen en er niet pas achter kwamen als we onze tenten op zouden zetten. Want Courtney en ik zouden een tent mee nemen. Uhm nee Court, jij had een tent dus ik hoefde die niet meer mee te nemen. Einde verhaal, we hadden maar één tweepersoons tent voor vier mensen. Okeee, laten we voordat we gaan ook maar even langs de Kmart gaan (winkel waar je alles hebt) om een tent te halen. Gelukkig had Romy ook een auto dus dat probleem was ook opgelost. Het heeft misschien allemaal even wat langer geduurd dan gepland maar hey, we hebben weekend, het was mooi weer, leuke mensen wat wil je nog meer?!
Na een tijdje te hebben gereden en ergens te zijn gestopt voor lunch leek het ons handig om de camping te boeken waar we die avonden zouden verblijven. Vol. Helemaal Vol. Uhm ja oké plan B, laten we maar naar de eerste de beste camping gaan die we zien zodat we nog tijd hebben om even te kunnen zwemmen met dit mooie weer. Aangekomen op een andere camping waren we allemaal niet zo enthousiast, dan maar weer een stuk terug rijden en naar een camping die we eerder zagen aan het strand. Gelukkig hadden ze daar nog een plekje voor ons en konden we ons verblijf opzetten. En dat zag er goed uit haha! Nog net even tijd om te zwemmen voordat het donker begon te worden in de lucht. Snel douchen en daarna konden we de helft van onze kampeerdingen opruimen want het begon te regenen. Gelukkig was er een kleine huisje waar we konden schuilen. Na de regen toch maar weer naar buiten gegaan en de hele avond spelletjes gespeeld en sterren gekeken. Tot een uur of 10 want toen begon het weer te druppelen. Laten we maar de tent in gaan en een keer slapen zodat we de zonsopgang kunnen kijken morgen.
Slapen ja.. Nou denk maar niet dat ik een oog dicht heb gedaan daar. Thuis vind ik het altijd fijn als het regent en je het zachte getik hoort op de ramen. Lekker rustgevend. Maar in een tent?!? Mijn god het was zoo hard, niemand zou hier rustig van worden. Dan was het daarnaast ook nog eens bloedheet in die tent en in een slaapzak wat natuurlijk altijd lekker ligt (ahum) en een matje die tot mijn knieën kwam want ja hè lange benen situatie. En als laatste was daar Courtney met haar bos haar op haar hoofd. Was ik eindelijk bijna in slaap draait ze zich om en voel ik al haar haar op mijn arm belanden. Ja we zitten in Australië dus het eerste waar ik aan dacht was de grootste spin die je je maar kan bedenken. Slapen?! Laat maar.. Die ochtend hoorde ik de wekker gaan voor de zonsopgang. Maar op de achtergrond ook de regen (ja nog steeds). Dus doei zonsopgang hopelijk kan ik nog een beetje slaap pakken. Uiteindelijk was iedereen om 7:00 ook al uit de tent en had niemand een oog dicht gedaan die nacht. Lang leve kamperen hahah. Maar goed het gaat uiteindelijk allemaal om de ervaring en de gezelligheid. Alles weer terug in de auto en opzoek naar ontbijt. We zouden eigenlijk gaan hiken die dag maar omdat het de hele nacht had geregend leek ons dat een minder goed plan. Of we dan weer terug naar huis zouden rijden? No way!! Ik had nog geen kangeroe of koala gezien en dan nog niet eens gesproken te hebben over de 12 apostelen. We kunnen nog lange niet naar huis! Gelukkig was de rest het me eens en ondanks dat het weer die dag niet zo mooi was als de zaterdag hebben we de hele dag nog mooi rondgereden en de 12 apostelen gezien CHECK.

Toen we terugkwamen bij Courtney ben ik daar nog even gebleven om de eerste kerstfilm van dit jaar te zien. Want ja het in tenslotte december nu!

De aankomende weken gaan erg vol zitten en het volgende verhaal zal hopelijk ergens eind januari zijn! 20 December vlieg ik namelijk met mijn host family naar Tasmania om daar kerst met de hele familie te vieren. Dan Vlieg ik weer terug om Oud en nieuw in Melbourne te vieren en rij ik 2 januari naar Sorrento omdat het zomervakantie is voor de kids en daar een deel van de vakantie door zullen brengen! Hoe en wat dat allemaal gaat verlopen ik ook een vraag voor mij maar daar zal ik jullie zo snel mogelijk van op de hoogte brengen haha!

Joejoe

Reacties

Reacties

Jos

Ha lieve schat. Wat heb je dat weer prachtig omschreven. Tis net of ik het samen met jou beleef. Zelfs met af en toe een traan in mijn ogen. Hoop voor jou dat de maand december ook weer bijzonder wordt. Dus blijf genieten. En vooral niet te bang en bescheiden zijn. Nee zeggen, kunnen ze altijd!! Vaak bin ie te bang :-). Ik wens je alvast fijne feestdagen toe en een prachtige jaarwisseling. ILY

mamsie

He lieffie, wat een mooi verhaal weer. Fijn dat het allemaal zo goed gaat daar. Nog genoeg mooie plannen. December zal dit jaar een speciale maand worden. Blijf er elke dag genieten.
Heel veel liefs aan Courtney en samen hele mooie feestdagen gewenst. HVJ XXXX

Diane

Hoi Maudi,
Wat leuk die verhalen die je schrijft over wat je allemaal mee maakt, wij genieten er elke keer weer van.
Wij wensen jou en je host familie fijne feestdagen en een leuke vakantie.
Groetjes van Tonny en Diane

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active