au pair in Australië

Whitsundays

Dit wordt een leuk verhaal want wat een prachtig weekend heb ik gehad Ik voel me echt gezegend dat ik hier mag zijn met deze familie en dat ze mij de kans hebben gegeven om het prachtige whitsundays te mogen zien en ervaren.

Mijn host family is zaterdag 22 september vertrokken met vrienden naar het huis van de vader van mijn host mom op de whitsunday eilanden. Wat betekende dat ik dus alleen thuis was zoals jullie in het vorige verhaal hebben gelezen. Maar ik mocht mij gelukkig prijzen om de familie achterna te vliegen op donderdag 27 september om daar tot de 30 ste ook te mogen genieten van al het moois wat daar was te zien. Donderdagochtend stond de wekker om 5:30 want om 6:15 werd ik opgehaald door Sue (nanny) die mij een lift wilde brengen naar het treinstation om vanaf daar met een shuttlebus naar het vliegveld te kunnen. Super lief van haar! Koffer gepakt (met bikini's, jurkjes en korte broekjes en shirtjes YES), paspoort en vliegticket bij de hand en klaar om te gaan. Ik vloog om 8:30, lekker vroeg zodat ik nog wat aan mijn eerste dag had. Tijdens het landen zag ik alleen maar eilandjes met parelwitte stranden en azuurblauw water. Ik landde op Hamilton island, een klein eiland waar een vliegveld aanwezig was. Meteen bij het uitstappen van het vliegveld zag ik de blauwe zee aan de rand van het vliegveld. Zoiets heb ik nog nooit gezien.
Omdat mijn host family met vrienden was had ik het adres doorgekregen met de uitleg dat ik met de ferry naar een ander eiland kon en het dan nog een klein stukje lopen was naar het huis. Prima dit gaat me lukken! Meteen uit het vliegtuig een kaartje gekocht voor de ferry terwijl de bagage op de band kwam. Net toen ik mijn bagage had gevonden en een kaartje had gekocht werd ik gebeld door mijn host dad. Ze waren aan het varen en in de buurt van Hamilton island dus ze konden me zo ophalen om een dagje mee te gaan op de boot. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen .. Weer terug naar het ticketloket waar ik een minuut geleden mijn kaartje had gekocht om te vragen of ik deze weer in kon ruilen. Ze keken me vragend aan want de rit naar het andere eiland was een uur varen, hoe ging ik dat doen dan? zwemmen? vliegen? Ik voelde me dan ook lichtelijk gegeneerd toen ik vertelde dat mijn host family me op kwam halen met hun boot.. Ja sorry maar dit ben ik ook niet gewend. Nog geen 5 minuten later zag ik daar een bootje aankomen. Omdat die niet mocht aanmeren kwamen ze me met een klein motorbootje ophalen en konden we de boot op. Hele dag rondgevaren en gezwommen. Dat zwemmen was nog even een dingetje haha want twee weken terug is er in 24 uur twee keer een sharkattack geweest waar voorheen in geen 20 jaar een aanval is geweest. Best een beetje eng. Maar goed zoals papa altijd zegt 'Vaak bin ie te bang' zijn we toch even het water in geweest. En gelukkig ik heb al mijn ledematen nog. Aan het einde van de dag in de verte nog een walvis kunnen spotten. Een mooie afsluiting van de eerste dag!!!
's Avonds gingen de ouders uiteten en bleef ik thuis bij de kids (in totaal 4) om een avondje op te passen. Ik was zelf ook best kapot van de lange dag dus plannen voor die avond had ik toch niet. Wel even wat foldertjes opgehaald om te kijken wat ik die volgende dag kon gaan doen. Ik was namelijk tot 17:00 vrij en wilde niet thuis zitten natuurlijk. Joehoe dit is waarschijnlijk de eerste en laatste keer dat ik hier ben. Gelukkig kon ik me nog inschrijven om die volgende dag mee te gaan met een kayak tour door de whitsunday eilanden. Dit deed me een beetje denken aan al die kanotochten die we hebben gemaakt in Frankrijk als we daar op een camping zaten en elk jaar wel mee gingen met een tour. Lekker actief en goed voor de armpjes .

Verzamelen om 8:30. Alles klaarmaken en nog wat uitleg hier en daar en we konden vertrekken. We waren met een groepje van 5 en dan natuurlijk de gids. Een jonge meid waarmee ik in de kayak zat zodat ik niet alleen hoefde (koos vriendloos hallo aangenaam haha) . Eerst naar een eiland geroeid om daar een kleine pauze te nemen met wat snacks. Toen door naar een ander eiland waar we ondertussen een aantal schildpadden voorbij zagen komen waar we een lunch hadden. Na de lunch op het eiland nog een kleine hike gedaan met een prachtig uitzicht. Daarna alweer terug naar het beginpunt. Zo lijkt het niet lang maar uiteindelijk zijn we toch uitgekomen op 18 km. Ik kan je vertellen, dat voel je wel aan het einde van de dag!
Bij thuiskomst samen met de kids gegeten (de vrienden van mijn host family waren ondertussen al naar huis dus had alleen de kids van mijn host family) ze in bad en naar bed gedaan. Via facebook zag ik een berichtje voorbij komen van een Nederlands meisje die op hetzelfde eiland als mij verbleef. De dag ervoor had ik haar een berichtje gestuurd om zaterdag een drankje te doen in de mainstreet. Dutchies in Australië. Nadat de kids in bed lagen mezelf klaargemaakt en gewacht tot de ouders terug waren van hun etentje. Daarna naar de mainstreet gelopen waar we gezellig een drankje hebben gedaan bij een cafeetje en later nog naar een kroeg gegaan. Super gezellig en leuk dat je ondanks dat je elkaar totaal niet kent een super leuke avond kan hebben. Ze kwam ook nog eens uit Twente dus tja dat is al helemaal leuk. Om 1 uur thuis want ik moest die volgende dag om 7:00 werken.

Mijn host-parents wilden zaterdagochtend graag een wandeling maken en gingen om 6:30 de deur uit waarna ik de kids om 6:45 'moooooommmyyy' 'mommy where are youuuu' hoorde roepen. Hallo kinderen het is vroeg mama en papa zijn wandelen, please nog even rustig ik heb net 5,5 uur slaap gehad . Gelukkig een rustige ochtend waarbij ik opzoek ging naar een activiteit voor die dag. Mijn host-family ging de AFL grand final kijken (soort voetbal/rugby iets maar dan net anders waar de finale van was) en bleven dus de hele dag thuis. Eigenlijk wilde ik graag gaan duiken maar kon niet echt een goede duikorganisatie vinden of ze waren allemaal al vertrokken. Dan maar met een grote boot naar whitehaven beach (zie de foto's). Dit was een tocht van twee uur waarvan ik het eerste uur lekker heb geslapen en het tweede uur heb genoten van de mooie tocht tussen de eilanden door. Eenmaal aangekomen op whitehaven beach in gesprek gekomen met een jongen die hier met zijn ouders was. Hij woonde al 11 jaar in Australië en zijn ouders kwamen hem weer een keer bezoeken. Uitgenodigd om mee te gaan met een kleine hike op het eiland waar je ook weer een prachtig uitzicht had. Hele middag gezellig bij hun gebleven en lekker genoten van het zonnetje. Zo ben je alleen en zo heb je weer vrienden gemaakt haha! De tijd ging helaas veel te snel voorbij en helaas was het alweer tijd om terug te keren. Op de boot genoten van de zonsondergang. Klein realisatiemomentje hoe dankbaar ik ben dat ik hier mag zijn en ook dat de familie mij de kans geeft om me deze mooie plekken te laten zien en me zo vrij te laten om zelf ook mijn gang te gaan. 10000 x dank hiervoor!
Om 18:00 was ik weer op 'mijn eigen eiland' en lag er nog een wandeltocht van 30 minuten in mijn vooruitzicht. Deze ging door de mainstreet dus meteen even een heerlijke pizza gegeten. Wat kan dat soms toch lekker zijn. Uiteindelijk om 20:00 thuis en meteen in de douche gesprongen om al het zand en zout van me af te spoelen. Tijd om de koffer alweer in te pakken en nog lekker kunnen chillen in bed. Vroeg gaan slapen want mijn host mom had me gevraagd of ik die volgende dag mee wilde helpen met alles pakken en schoonmaken voor vertrek.


Ik had de wekker om 7:00 gezet maar om 6:45 stond mijn host mom al voor de deur. Ze was grieperig en ging samen met mijn host dad naar een dokter. Omdat we in het huis van de vader van mijn host mom verbleven moesten we alles wel netjes achterlaten. Dus hups uit bed. Bedden verschoond van de kids en mijzelf, Badkamers schoongemaakt van de kids en mijzelf, ontbijten met de kinderen, kinderen aankleden, koffer van de kinderen pakken, een tas nog leegruimen en alle was verzamelen. Ja dat was wel even een druk ochtendje. Alles klaar om 8 uur zodat ik daarna nog snel even kon douchen en mezelf klaar kon maken voor vertrek. Om 10:00 vertrok onze ferry en om 11:00 waren we op het vliegveld. Snel inchecken en kon daarna al meteen doorlopen naar mijn vliegtuig. Ik had een andere vlucht dan mijn host family (waar ik stiekem wel blij mee was want de kinderen bleken poepvervelend te zijn geweest tijdens de vlucht die drie uur duurde ) maar we kwamen rond dezelfde tijd aan in Melbourne.

Toen we thuis kwamen heb ik de kinderen maar meegenomen naar het park zodat de ouders ook even konden bijkomen. Kids vroeg naar bed en verder een rustig avondje gehad. Vandaag niet veel bijzonders gedaan. Het wordt eindelijk wat beter weer hier wat me een stuk beter bevalt. Lekker buiten een zwemtraining kunnen doen en aan mijn blog kunnen werken. Morgen moet ik de hele dag werken en woensdag is het alweer tijd om mijn koffer in te pakken want dan vlieg ik naar Byron Bay voor een minie vakantie met Courtney. Ja ik weet het.. gekkenwerk. Maargoed je moet toch wat hè?!

Tot snel weer!
Joejoe


Reacties

Reacties

Jolanda

Maudi wat een super mooi verhaal weer. Ben wel een beetje jaloers maar dit maakt me ook heel blij wat je allemaal onderneemt en beleeft daar.
Wens je een hele mooie mini vakantie toe met Courtney. Houden contact.
Heel veel liefs uit Oldenzaal XXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active