au pair in Australië

Weekend stappen

New story!!

Nog steeds aan het kijken wanneer het logisch is om een nieuw verhaal te schrijven en zelf nog allemaal kan bij houden wat ik heb gedaan. Maar daar komen we wel uit haha! Vorige week (17 tot 21 september) was de eerste werkweek dat iedereen weer terug was van vakantie en alles moest gaan zoals het hoort te gaan. En ik kan je vertellen dat werkt toch een stuk fijner haha. Die week heb ik koffie gedronken met een Nederlandse au pair hier in de buurt. Een keer weer Nederlands kunnen spreken voelt goed! We hebben meteen wat Nederlandse bladen uitgewisseld want ja als je die uit hebt kun je er niet veel meer mee hier. Voor het leren kennen van andere au pairs wordt er vaak ergens koffie gedronken zodat je in een korte tijd iemand kan leren kennen en het ook niet ongemakkelijk wordt als er geen 'klik' is. Bij ons was het veel te gezellig en de tijd vloog voorbij haha wat een goed teken is. Die week heb ik ook nog een Duitse au pair leren kennen die ook heel dicht bij mij woont. Zo leer je in een korte tijd toch best veel mensen kennen waar ik erg blij mee ben en me niet alleen hoef te voelen. Het is heel leuk om met deze mensen af te spreken omdat je toch allemaal wel in hetzelfde schuitje zit en het is dan ook heel leuk om verhalen van elkaar aan te horen over hun au pair ervaringen!

Afgelopen weekend ben ik Melbourne gebleven. Mijn familie is zaterdag ochtend vertrokken naar Airlie beach/whitsundays. Voor mensen die dit niet kennen neem een kijkje op google en je komt de mooiste stranden tegen . Vrijdagavond nog gewerkt tot 8.00 pm om daarna zo snel als ik kon naar Courtney te gaan. Haar hostmom hield een huisfeestje en wij hebben een drankje mee gedaan. Allemaal prachtige jonge vrouwen die er tip top uit zien en nippen aan hun glaasje champagne. Love it. Uber kwam en heeft ons naar een barretje gebracht in de stad waar we een 'au pair night out' hadden wat georganiseerd was door de organisatie. Was op zich wel leuk maar er waren heel veel jonge au pairs van 18 die meteen op hun mobiel gingen en geen gesprek wilden. Dus zijn Courtney en ik de stad verder gaan ontdekken. Er is nog veel te beleven daar! We hebben het niet al te laat gemaakt want we zouden zaterdag weer uit gaan. Zaterdagochtend eerst vroeg wakker omdat de familie weg ging en ze de hond naar buiten hadden gedaan maar die begon te blaffen en te janken (het was 7.00 am goedemorgen wereld). Lang leve de oordopjes en heb gelukkig nog wat uur kunnen slapen daarna. Snel klaar gemaakt en samen met Courtney richting st. Kilda om daar te gaan lunchen met Lauren (een au pair uit Londen). Daarna nog langs het strand van st. Kilda gelopen en heerlijk in het zonnetje op het terras gezeten. Het leven is goed.
Naar huis om serie te kijken, snacks te eten en stiekem een powernapje gedaan om de avond goed te beginnen. Samen klaarmaken en kleren van elkaar lenen zoals dat op vakantie met vriendinnen ook gaat. Daarna naar Chapelstreet gegaan. Dit is een straatje met allemaal barretjes en kleine clubs hier in de buurt (en je kan overal gratis naar binnen! Goals!) wat ontzettend gezellig was. Een vriendin van Courtney uit Amerika ging ook mee wat super gezellig was!! Zondag heerlijk uitgeslapen en niet veel gedaan. Het weer was grijs, dus wat beter te doen dan lekker op de bank chillen en niets doen.

Maandag, dinsdag en woensdag nog steeds alleen thuis. Maandag dacht ik lang uit te kunnen slapen totdat de deurbel in een keer ging om 8.45 am. Uhm hallo wie is daar? Het was de nanny die kwam om verder te gaan met de was en wat spullen op te ruimen in huis. Wist ik toch veel dat die kwam. Ik had alles op extra slot gedaan zodat er geen inbrekers konden komen. Gelukkig was de hond er ook nog zodat ik me niet helemaal zo alleen zou voelen in dit grote huis. Terug in bed om nog even te chillen. Toch maar uit bed gegaan op weg naar Chadstone waar je je een heel weekend kan vermaken met shoppen, eten, bios en waar ze zelfs een legoland hebben.. 'Smiddags een wandeling gemaakt met luigi (de hond) die bij thuiskomst uitgeteld op de bank in slaap is gevallen. Dinsdagochtend een workout gedaan in de tuin en daarna naar het zwembad voor een kleine training. In het buitenbad. Wat best koud was. Maar toch ook wel fijn. Na deze sportieve ochtend mezelf neergeploft op de bank op zoek naar leuke dingen om te doen in Whitsundays. 'S avonds gegeten met Lauren en daarna in slaap gevallen op de bank. Vandaag was het na drie dagen eindelijk weer strak blauw en moest ik het huis uit van mezelf want er is nog genoeg te doen en te zien hier. Samen met Lauren naar de bekende strandhutjes geweest waar veel toeristen waren ofcourse maar die kunnen we wel weer van de bucketlist afschrijven! Vanavond mijn koffer ingepakt en van plan niet te laat te gaan slapen. Morgen om 6.15 am staat Sue (één van de nanny's) hier voor de deur om me een lift naar de shuttlebus te geven om naar het vliegveld te komen. Hoe lief van haar?! Mijn vlucht is 8.35 want ja mensen ik vlieg de familie achterna voor een paar dagen zon, zee en strand. En een beetje oppassen.. I am so excited!!!!

Laat jullie natuuuuurlijk weten hoe dit was. Tot snel!

Joejoe

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active