au pair in Australië

Byron bay

Joe! 

Het is alweer een tijdje geleden. Mijn laatste verhaal ging over mijn reis naar de Whitsundays. Bij Terugkomst ging het allemaal heel snel weer verder. Zondagavond weer thuis en maandag weer meteen aan het werk. Koffer uitpakken en wasjes draaien want de volgende vlucht was op woensdag 3 oktober naar de Gold coast om vanuit daar samen met Courtney verder te reizen naar Byron bay voor een gezellig weekendje weg. Zij was hier namelijk met haar host family en had de laatste paar dagen vrij. Dus tja waarom zou je daar geen gebruik van maken toch?!

Woensdag: Ik vloog woensdagavond en Courtney kwam me ophalen van het vliegveld. We zijn lekker uiteten geweest en daarna snel naar het appartement want het was al laat en de volgende ochtend zou vroeg worden aangezien Courtney nog een paar uurtjes haar host mom moest helpen. Dus ja, half zeven werden we wakker gemaakt door haar host kid die goedemorgen kwam zeggen.

Donderdag: Natuurlijk was dit helemaal niet erg want bij het openen van de gordijnen hadden we uitzicht op een prachtig strand en zagen we de hoge gebouwen naast ons. De plaats waar we sliepen wordt ook wel Miami genoemd omdat het er simpelweg op lijkt haha. Goed verhaal wel hè   . Courtney moest op haar 1 jaar jonge host kid passen dus hebben we hem meegenomen en zijn we op de fiets (Jaa eindelijk weer eens op een fiets!!!) over de boulevard gefietst naar een ontbijttentje.
Om 11:00 ging onze bus naar Byron bay waar we naar ons hostel werden gebracht en we onze spullen konden droppen. Aangezien we allebei niet zo fan waren van hostels hielden we ons hart vast wat we zouden aantreffen. Want eerlijk is eerlijk het kan soms te vies voor woorden zijn. Gelukkig was dit alles behalve vies en zag het er allemaal super uit. We hadden een kamer met 6 meiden in totaal met een badkamer. Er was een shuttlebus waar we gebruik van konden maken die je naar het centrum bracht, je kon surfboards en fietsen huren en er zaten twee cafeetjes naast het hostel. Allemaal helemaal goed geregeld dus! Voor die tijd had ik al wat 'onderzoek' gedaan naar activiteiten die we daar konden doen. Want zoals papa altijd zegt ga nooit zonder voorbereiding ergens heen want dat is jammer van je tijd     .  En oké ik heb niet zoals jij het zou doen een planning gemaakt van dag tot dag en van 's ochtends tot 's avonds wat we zouden doen want tja dat zit er niet in bij mij haha. Ook zou het weer niet al te best zijn dus was het ook maar afwachten wat we konden doen. We wilden namelijk heel graag de zonsopgang kijken bij de vuurtoren maar als het regent en je ziet niets blijft er weinig over van die zonsopgang.. Ook wilden we een walvis tour doen om deze prachtige beesten van dichtbij te kunnen zien maar ook dit had weer te maken met of het weer wel veilig was om de boot op te gaan.
Maar dat waren zorgen voor later. We waren in het hostel, spullen gedropt, omkleden want de zon scheen, die hadden we in ieder geval al in de pocket, en op naar het strand voor een wandeling naar het centrum. Daar even rondgelopen en wat lekkers gehaald om lekker op het strand te chillen. Daar ook de eerste walvissen gespot. Ze kwamen voorbij zwemmen en het leek wel alsof ze naar ons aan het zwaaien waren. Zo bijzonder om te zien. Uiteindelijk weer terug gelopen naar het hostel om een douche te nemen en op te frissen voor de avond. We zijn uiteten geweest bij een super leuk restaurantje (daar later meer over haha). Na ons 'diner' door gegaan naar de eerste club op aanraden van mijn hostdad. Cheeky Monkeys, waar iedereen op de tafels staat. Het deed me een beetje denken aan megapark haha.. Super leuke avond gehad. Eindstand; leuke mensen ontmoet, lekkere drankjes gehad, bijna geen taxi kunnen vinden, 2:30 aankomst in het hostel. Vanuit het hostel zouden ze met de shuttlebus die volgende ochtend naar de vuurtoren rijden voor de zonsopgang waar ik eerder over schreef. Maar omdat het dus slecht weer zou zijn hadden wij ons niet aangemeld. Wat trouwens ook niet meer kon want het was vol hahah maar we dachten maakt niet uit het gaat toch regen. Totdat we terug kwamen om 2:30 en zagen dat het nog een aantal uur droog zou blijven.. Ja wat doe je dan. JUIST! Een taxi bestellen om 4:00 die je naar de vuurtoren brengt zodat je de zonsopgang ook mee kan maken. Want vaak bin ie te bang!!

Vrijdag: Dus na 1,5 uur slaap ging de wekker weer want de taxi stond al bijna voor de deur. Op dat moment wisten we eigenlijk allebei niet zo goed waarom we hier ook alweer voor gekozen hadden maar het zou vast de moeite waard zijn. En dat was het zeker!! Walvissen en dolfijnen die voorbij kwamen zwemmen terwijl de zon tussen de wolken op kwam! Er was een heel mooi pad rondom de vuurtoren dus nadat we genoeg van de zon hadden gezien zijn we een stuk gaan lopen. We hadden namelijk toch geen taxi of iets terug. Lopen en lopen tot we uiteindelijk per toeval bij een super mooi strandje uit kwamen waar mensen begonnen met een ochtend surf. Het was op dat moment 6:00 in de ochtend. Hier was ook een klein cafeetje dus zijn we op het strand gaan wachten tot dit open ging en daar een ontbijtje gehaald. Mijn ontbijt werd nog verstoord door een vogel die mijn aardappelpannenkoek kwam stelen dus dat was ook super! Die beesten zijn echt niet te vertrouwen hier. Na het ontbijt moesten we terug zien te komen in het hostel. Maar de vraag was hoe? Lopen was te ver en een taxi wilden we niet want dat zou best duur worden. Dan maar liften! Gelukkig gingen bijna alle auto's dezelfde kant op richting het centrum dus de eerste man die we vroegen konden we meteen bij in de auto stappen. Vanaf het centrum nog een wandeling van 25 minuten naar het hostel gemaakt en konden we om 8:30 dan eindelijk in ons bedje kruipen.
Een aardige tijd geslapen en toen we wakker werden was het aan het regenen. Top! Hadden we in ieder geval de zonsopgang gezien hier.  We zouden die dag ook op de boot gaan maar die was verplaatst naar de volgende dag in verband met het slechte weer. We zijn naar het centrum gegaan en daar een beetje rondgelopen en winkeltjes bezocht.
Naar huis gegaan om nog even de zee in te duiken en een poging gedaan om te surfen. Ik kan jullie vertellen dat waren er maximaal 10 want toen was ik er al klaar mee, en al helemaal toen ik in de verte bliksem zag en onweer hoorde. haha toedeloe Courtney zie je op de kamer! Bij haar ging het natuurlijk wel goed en ze heeft dan ook een paar golven weten te pakken. Daarna lekker opfrissen en hadden we met onze kamer afgesproken om samen te gaan stappen. Er was een BBQ in het hostel maar aangezien Courtney veganistisch is zijn wij een pizza gaan halen en die gegeten. Ook niet slecht toch?! Daarna richting het centrum om nog een aantal drankjes te doen voor we weer naar Cheecky Monkey gingen. Ook dit was weer een super gezellige avond alleen was mijn mobiel dood gegaan dus was ik lichtelijk in paniek of die het wel weer zou doen. Omdat Courtney en ik de volgende dag de boot op zouden gaan op zoek naar de walvissen was ik zo verstandig om op mijn drankjes te letten. Courtney daar in tegen wat minder haha. Toen ik het op een gegeven moment wel genoeg vond en tijd om naar huis te gaan was ik haar kwijt. Ja sta je dan met je goede gedrag, zonder telefoon, in een club, in byron bay. Dus ben ik maar gewoon net zo lang rondjes gaan lopen tot ik haar vond. Uiteindelijk alsnog pas om 2:00 uur thuis en de wekker stond weer om 8:00 uur en mijn telefoon deed het nog steeds niet. Wat een top nacht.

Zaterdag: Godzijdank deed mijn telefoon het de volgende ochtend wel weer en was ik helemaal klaar voor de walvissen. Courtney daar in tegen wat minder hahah. Snel een koffie gehaald en klaar om te gaan. De boot op en na vijf minuten zagen we de eerste walvissen al voorbij zwemmen. Wat een beesten zeg. Zo gaaf. En zo moeilijk om ze goed op de camera te krijgen want voordat je het weet zijn ze ook alweer weg en duurt het weet ik hoe lang voordat ze zich weer laten zien.   

Na dit walvisavontuur weer terug naar het hostel om nog een paar uur slaap te pakken. Courtney weer fanatiek aan het surfen, ik slapen. Het verschil moet er zijn. Deze avond hadden we het plan om niet uit te gaan omdat we allebei niet meer konden (#oma's) en zouden we lekker gaan uiteten en wat drankjes doen. We zijn naar een Mexicaans restaurant gegaan waar het eten echt heeerlijk was en we veel te veel hadden. Eindstand hier, de knoop van de broek moest open blijven van het vele eten (goals). Wat een beetje vreemd was aan deze avond was dat er een groepje van 3 meiden ons aan zaten te kijken en toen we onze tafel hadden er één van de drie heen en weer kwam lopen langs onze tafel. Heel vreemd maar gaan we ons geen zorgen om maken want we hebben eten. (wat dit was kom ik later nog op terug maar onthoud dit haha). Na ons eten zijn we naar een avondmarkt gelopen om daar even te kijken en daarna nog een ijsje gegeten. Die knoop kon toch al niet meer dicht dus dat ijsje kon er ook nog wel bij. Niet al te laat naar huis gegaan want de volgende dag gingen we alweer terug naar Melbourne en we wilden nog wat actiefs in de ochtend doen. Zodat die knoop weer dicht kan, snap je? 

Zondag: Allebei hadden we de wekker om 8:00 gezet zodat we nog even konden genieten van het mooie weer want ja dames en heren de zon scheen weer! Courtney had zin om een stuk te rennen. Succes meid moet je zeker doen. Ik ga wel wandelen haha. Tijdens mijn wandeling zag ik op een gegeven moment allemaal mensen wijzen en kijken naar de zee. Mmh wat is daar te zien? En dan zie je in een keer een walvis uit het water springen! En daarna nog één en nog één! Dit was toch wel een cadeautje zo op de laatste dag. Daarna waren er nog een paar walvissen aan het slaan met hun grote staart op het water wat er ook echt spectaculair uit zag. Zelfs de lokale mensen vertelden me dat dit wel echt bijzonder was en ze dit nog maar zelden hadden gezien. Na deze prachtige ochtendwandeling hebben we de fietst gepakt en zijn we gaan ontbijten in het centrum. Het leuke hier is dat je dus een helm moet dragen. Voel je het al kriebelen mam? Krijg je alweer de neiging om mijn hoofd te controleren als ex luizenmoeder? Ik had dat namelijk wel hahah. Super leuk om ook hier nog even rond te fietsen dat gaat toch iets sneller dan de benenwagen.
Terug om de tas in te pakken en met de shuttle naar het centrum. Onze taxichauffeur van de shuttle was dezelfde jongen die ons op de eerste dag in het restaurant bediende. Hij was aan het reizen en had meerdere baantjes op dit moment om lekker wat geld te verdienen. Hij herkende ons ook nog en vroeg hoe we het restaurant vonden. Toen we hem vertelden dat het eten echt heerlijk was en dat we zaterdags hadden gegeten bij de Mexicaan antwoordde hij dat hij wel wist dat wij daar waren geweest. Uuhm hoe dan?? Bleek dat iedereen dacht dat Courtney en ik modellen waren en die ene meid die langs onze tafel kwam tijdens ons etentje bij de Mexicaan (heb je het onthouden?) weer vrienden was met deze jongeman en op de een of andere manier aan hem verteld heeft dat wij daar zaten te eten  Ja wat we hier allemaal wel niet meemaken haha.
Na deze leuke afsluiting weer terug naar het vliegveld wachten om de lucht in te gaan en weer terug naar Melbourne! Weer terug naar het 'normale' leven. Dit weekend staat Kygo op het programma en wordt het weer tijd om nieuwe tripjes te plannen. Jullie horen snel weer van mij!!

Joejoe  

Reacties

Reacties

Leonie

Lieve maudi
Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Ik heb soms het gevoel met je mee te reizen. Genieten, genieten....heerlijk. Pak alle kansen die voorbij komen maudi dit neemt niemand je meer af!!
Lieve groet van mij en de boys????

Esther Dierking

Wat een heerlijke" vakantie"!
Geniet ervan
Liefs esther??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active