au pair in Australië

Vervolg op de eerste week

Daar zijn we weer. Deze keer vanuit de bibliotheek waar veel studenten aan het werk zijn en ik me ook weer een beetje een student voel. Ik kan natuurlijk naar huis gaan maar thuis zitten kan elke dag nog. Zo leer ik ook weer nieuwe plekjes kennen. Oké en door. Waar waren we.. Ohja dinsdag. Ik ben dus samen met Courtney op pad geweest en na een veel te lange wandeltocht waarbij we allebei niet meer konden op het eind zijn we lekker gaan lunchen. Voor het eerst in mijn leven een roze burger gehad en die was lekker!! Oké nog een klein stukje en dan zijn we er. Er rijdt hier dus een tram maar het is hier beetje gek want in sommige gebieden hoef je hier niet voor te betalen en andere plekken weer wel. Gaan we de gok aan en stappen we in of wachten we tot we een kaart hebben en pakken we de tram een andere keer. Na het kijken hoever we nog moesten en we hier niet echt heel blij van werden stopte daar dan toevallig net een tram naast ons. We gaan er voor. Nog 3 stappen en we zijn er. En toen stond daar een conducteur in de tram. ABORT MISSION!! We lopen wel verder.. Een straat verder stopt daar nog een tram. Deze keer zonder conducteur bij de reizigers en we besluiten in te stappen want we kunnen allebei niet meer. Blijkt achteraf dat dat stuk gewoon gratis was en we de eerste keer ook gewoon konden instappen. Ja je moet het maar net weten hè?! Thuis de kids in bad en naar bed gebracht. Zelf ook helemaal kapot en het plan is om vroeg te gaan slapen. Maar wanneer ik wil slapen ontwaakt iedereen in Nederland en is het toch best wel gezellig en leuk om nog even iedereen te spreken. Dan maar een paar uur minder slaap. Daar hebben we dan de volgende ochtend weer spijt van maar we moeten het er maar mee doen haha.

Woensdag: Dit is normaal de dag dat moeder thuis is en ik als ‘reserve’ ben om in te vallen als ze een belangrijke zaak heeft op werk en opeens weg moet. Maar moeder was weg voor werk dus was ik alleen. Gelukkig kwam Nanny 3 mij helpen om kind 1 naar school te brengen en op te halen zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Kind 2 had sport dus hups in de auto, adres in google maps (wat moeten zonder) en gaan! Na het sport even naar het park gegaan en weer naar huis voor zijn middagdutje. Probeer dan maar eens wakker te blijven als het zonnetje lekker naar binnen schijnt en het lekker stil is in huis. De dag gaat sneller voorbij dan je denkt en voordat ik het weet komt kind 1 alweer terug van school. Nog even gezellig spelen, eten koken en de avondroutine. In bad, één filmpje, boekje en slapen. Het gaat me steeds beter af. Ik bedenk me dat ik donderdag na mijn ochtend uren lekker weer mijn bedje in ga kruipen want het zou slecht weer worden en ik was nog te moe. Laten we het hierop houden: Karma is a bitch..

Donderdag: Zoals ik me dus had bedacht woensdag kon ik me al verheugen om weer in mijn bed te gaan liggen toen de wekker af ging. Naar beneden met mijn haar op mijn kop, pyjama nog onder mijn kleren en zorgen dat de kids weer klaar stonden wanneer Nanny 4 (die heb ik niet voorgesteld maar die zou vandaag komen omdat Nanny 3 niet kon en Nanny 1 en 2 op vakantie waren. Heel logisch allemaal). Totdat het op een gegeven moment 8 uur was en er nog steeds niemand was.. Ik begon me alweer ongerust te maken en zag de bui al hangen. Nanny 3 gebeld want had geen nummer van nanny 4 en zij heeft geprobeerd contact te zoeken met haar. Bleek er een kleine miscommunicatie te zijn geweest waardoor nanny 4 dacht dat ze pas ’s avonds moest beginnen. Uhm nee nu?! Zat niets anders op dan deze dag over te nemen en weer een hele dag op te passen. Nou denk je ja dat is niet zo erg. Dat is het ook zeker niet. Totdat je hoort dat kind 2 naar de pre-school moet, kind 1 naar tennis, kind 2 opgehaald moet worden, naar bed gebracht moet worden, er nog iemand komt om de hond te trimmen, kind 2 weer uit bed gehaald moet worden omdat kind 1 naar zwemles moet en er daarna gekookt moet worden, bad, tv, verhaal en bed. Dat dus . We gaan het maar gewoon doen en zien wel hoe het gaat. Gelukkig heeft nanny 3 mij super goed geholpen met adressen en tijden doorgeven zodat ik overal op tijd kon zijn en niemand iets hoefde te missen van zijn of haar lessen. Toch wel een beetje trots dat deze dag mij is gelukt ondanks dat zowel de kinderen aan mij als ik aan de kinderen moet wennen en ik amper een weg of steg weet hier. Toen ouders thuis kwamen hebben ze hun verontschuldigingen aangeboden en vonden het heel vervelend dat ik nu 3 lange dagen achter elkaar met de kinderen had. Ja we zijn allemaal mensen en dit kan een keer gebeuren. Ideaal was het zeker niet zo in mijn eerste week maar vanaf nu kan het alleen maar makkelijker worden toch haha?! ’S Avonds een gezellige avond gehad bij Courtney samen met Lauren met pizza en wijn. Niet te laat gemaakt want morgen is de laatste hele dag werken voor het weekend! Welterusten.

Vrijdag: YES. Laatste dag voor het weekend. Dat is toch wel lekker opstaan hoor zelfs om 6:45. Moeder brengt kind 1 naar school en ik ga met kind 2 even wat boodschapjes doen en naar het park want het is lekker weer. Daarna zijn middagslaapje en doe ik een paar wasjes. Tijd vliegt zoals de andere dagen weer voorbij en voor ik het weet is het alweer tijd om kind 1 op te halen van school. Haar school staat in een, ja hoe zou ik het zeggen, een wijk met grote huizen. Hele grote huizen.. De één nog mooier en groter dan de ander en ik kijk dan ook al niet meer verbaasd op als ik de grootste lamborghini, porsche, ranger rover, mercedes of noem maar op voorbij zie komen. Maar goed een parkeerplek vinden hier is draaaama. De auto twee straten verder parkeren en met kind 2 die net uit zijn middagslaapje komt op mijn arm lopend naar school. Kind 1 opgehaald en weer terug naar huis voor nog even spelen voordat we gaan eten. Vanavond gaan we naar het strandhuis van mijn host family dus ze hoeven niet naar bed. Om 20:00 komen ze thuis en worden er snel wat spullen bij elkaar gepakt, in de auto en gaan met die banaan. Om 22:00 komen we aan en kijken we nog even de wedstrijd af van de AFL. Een soort voetbal/rugby door elkaar met rare spelregels waar ik niets van snap maar het schijnt een hele happening te zijn deze wedstrijden dus kunnen we natuurlijk niet anders dan dit ook te kijken. Gelukkig het team waar we voor zijn heeft gewonnen!! Het is al laat en ik kan niet wachten op morgen uit te slapen. Mijn host family geeft me wat tips wat ik morgen kan doen in plaats van met hun en de kids mee te gaan naar een park (ook heel gezellig natuurlijk maar na 15 minuten iemand duwen op de schommel heb je dat ook wel een keer gezien). Uit voorzorg heb ik mijn oordopjes meegenomen zodat niets of niemand mij wakker kan krijgen in de vroege ochtend

tot het volgende verhaal!

Joejoe


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active