au pair in Australië

Eerste week!

Joejoe een nieuw verhaal!

Het heeft even geduurd sorry ik weet het haha. Vraag me dan ook echt af hoe die echte bloggers dit doen maar goed ik ben maar een amateur sorry!

Oké dus de eerste week. Die was alles behalve saai en het is dan ook niet voor niets dat ik pas nu mijn blog kan schrijven. Mezelf even naar een cafeetje verplaatst in de buurt. Met een kopje thee en allemaal gezellige Australische mensen die zitten te lunchen zit ik me te bedenken waar ik moet beginnen met vertellen. Laten we vooral gewoon bij het begin beginnen en dan zien we wel..

Na mijn eerste weekend met het gezin was het dan tijd voor mijn eerste werkweek. Om even een beeld te schetsen van de familie en de personen die aanwezig zijn in het gezin daar gaan we:

Vader: werkt 5 dagen in de week van 's ochtends tot 's avonds laat
Moeder: werkt 4 dagen in de week van 's ochtends tot 's avonds laat
Kind 1: gaat naar school op maandag, woensdag, vrijdag
kind 2: gaat naar pre-school op dinsdag en donderdag
Nanny 1: dit is oma en komt overdag op dinsdag en vrijdag
Nanny 2: komt overdag op maandag en donderdag
Nanny 3: Valt in op de dagen dat één van de andere nanny's niet kan
Au pair: That's me!

Nou zullen veel van jullie vast denken waarom hebben ze jou nodig als er al zoveel mensen zijn?? Mijn werktijden zijn vooral 's ochtends wanneer de kinderen wakker worden zorgen dat ze ontbijt krijgen, lunchtrommeltjes klaarmaken, helpen met aankleden en bij het ene kind blijven wanneer het andere kind naar school wordt gebracht. Overdag is er dan de Nanny die werkt tot 17:30 waarna ik het weer van haar overneem en de kids in bad doe en in bed stop en wacht tot ouders weer thuis komen van werk (rond 20:00). En zo is het ook elke dag weer kijken hoe de dag loopt en waar ik eventueel bij kan springen om de nanny te helpen.

Kunnen jullie het nog volgen? laten we dan beginnen met de eerste week haha!
Zoals in het vorige verhaaltje is moeder zondag weg gegaan voor werk tot en met donderdagavond. Niet alleen moeder was weg maar ook nanny 2 was met vakantie waardoor nanny 3 haar dagen overnam. Geen probleem zou je denken (hier kom ik later op terug). Ohja en nanny 1 ging donderdag met vakantie dus ze heeft mij gevraagd haar vrijdag over te nemen. Dat betekend een werkdag van 12 uur maar dat gaan we doen!

Maandag: Het is even een beetje zoeken 's ochtends naar wat precies mijn taken zijn maar probeer zoveel mogelijk te helpen met ontbijt, aankleden en lunch voor te bereiden. Nanny 3 komt en ze verteld me hoe de dag er uit zal zien. Ze zou het fijn vinden als ik om 14:00 thuis zou zijn om een handje te helpen. 'S ochtends heb ik een koffiedate met Courtney, een au pair van vrienden van mijn host familie. Vanaf het eerste moment kunnen we het al super goed met elkaar vinden en maken al meteen allerlei plannen wat we kunnen gaan doen de aankomende maanden. Terug naar huis om nanny 3 te helpen tot ze naar huis gaat en daarna de kinderen in bad gedaan en naar bed gebracht. Nog even een verhaaltje uit het Jip en Janneke boek uit Nederland en dan is het echt tijd om te slapen.

Dinsdag: De wekker gaat dus elke dag om 6:45 wat nog best heftig is als de kinderen al vol aan zijn en klaar voor de dag. Voor mensen die mij kennen in de ochtend, ik heb gewoon even wat tijd nodig. Laat mij maar lekker even mijn gang gaan ik praat zo wel met je . Nanny 1 komt vandaag, ik overleg met haar dat Courtney me heeft uitgenodigd om met haar mee te gaan naar de Botanical Gardens (een soort central park van New York) om daar koffie te drinken met twee andere au pairs die ze heeft ontmoet. Ze vind dit een goed idee en ik hoef pas om 17:00 thuis te zijn! De lente begint te komen want het is heeeerlijk weer vandaag. Ik rij eerst naar Courtney haar huis en vanuit daar gaan we lopend verder. Dit is nogal een tocht maar het is lekker weer en we kletsen gezellig over van alles en nog wat. Aangekomen bij de Botanical Gardens ontmoeten we daar de andere twee au pairs en zoeken een fijn plekje uit in het park met over de bomen de hoge gebouwen van het CBD van Melbourne. Na hier even te hebben gezeten is het tijd om verder te gaan. De andere twee au pairs moeten helaas terug naar huis en Courtney neemt mij verder mee op ontdekkingsreis naar een geschiedenis museum (super interessant allemaal maar dit laten we wel aan de Australiërs over want de Nederlandse geschiedenis is me al moeilijk genoeg). Maar je kan wel helemaal omhoog lopen waar je een waanzinnig mooi uitzicht hebt op Melbourne en de Botanical Garden!! Ja het leven is goed.


Ga zo verder mijn volgende verhaal, mijn parkeertijd zit erop. Op veel plekken kan je hier gratis parkeren maar dit is vaak voor 1 of 2 uur. Mijn 2 uur zit er helaas alweer op dus op naar een ander plekje.

Tot zo!
Joejoe

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active