au pair in Australië

Daar zijn we dan!!

Daar zijn we dan! Down under in het mooie Australië

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit ga doen en hoe je zoiets moet beginnen maar probeer er maar het beste van te maken. I am not a blogger you know.. Ook heb ik geen idee wanneer ik precies een nieuw verhaal er op zal zetten maar wil dit wel wekelijks proberen! Maar goed allemaal leuk en aardig laten we eens beginnen!

5 september was dan de grote dag! Redelijk goed geslapen maar natuurlijk wel vroeg wakker. In de ochtend lekker rustig aan gedaan en de laatste spulletjes in de koffer gepakt. Om 15:00 in de auto richting Hengelo station om daar samen met mijn lieve papa en mama de trein te pakken naar Schiphol. We hadden geen overstap dus het was een kwestie van instappen en uitstappen zou je denken. Nou dat liep alleen even wat anders dan gepland.. Aangekomen in Amersfoort bleef de trein toch net iets langer staan dan nodig was en kreeg ik al lichtelijk de zenuwen. Nog geen 2 minuten later werd er omgeroepen dat er een overgangsstoring was en het nog niet duidelijk was hoe lang dit zou duren. Nou waren we natuurlijk ruim op tijd maar toch NS WAT DOE JE ME AAN! De dag voor vertrek kwam Julian nog even langs en grapten we nog dat als we ergens stil kwamen te staan we hem konden bellen en dat hij vanuit zijn werk ons verder zou brengen. Let's just say that karma is a bitch.. Stonden we dan met ons goede gedrag in Amersfoort. Papa en mama nog rustig maar bij mij begonnen alle alarmbellen al af te gaan. Kwartier later werd er omgeroepen dat de trein toch echt niet verder kon en ze ook niet wisten hoe lang dit zou duren. Meteen Julian gebeld en als de held die hij is sprong hij meteen in zijn auto om ons op te halen. Nou zou je denken dat alle problemen opgelost zijn. Maar nee! Want dan hebben we in Nederland nog het fenomeen FILE. Ja en die konden we ook nog wel gebruiken toch?! Andere weg kunnen vinden en uiteindelijk op tijd op Schiphol.

Op Schiphol gewacht tot Daniek er was en nog even koffie gedronken want eten kreeg ik niet meer weg (zenuwen ja). Afscheid nemen is natuurlijk altijd helemaal kut. Nog een kus hier nog een laatste knuffel daar en toen was het dan echt tijd om de roltrap op te gaan op weg naar het vliegtuig. Aangekomen bij de douane controle stond daar een hele lieve vrouw die vroeg waar mijn reis heen ging. Toen ik vertelde van mijn plan gooide ze daar even bovenop dat het allemaal heel gevaarlijk was en ik heel goed moest uitkijken. En dat met mijn tranen nog in mijn ogen omdat ik nog geen minuut daarvoor afscheid heb genomen van mijn familie. Jaa dankjewel dat is nou echt net wat ik nodig heb mevrouw .

Aangekomen bij de gate nog even wachten tot we het vliegtuig in konden. Ohja bij het inchecken van mijn koffer kreeg ik zomaar een nieuwe stoel bij de nooduitgang met niemand voor mij (zijn de lange benen toch nog ergens goed voor!). Eenmaal in het vliegtuig zoeken naar je plekje en natuurlijk meteen even inventariseren welke films ze hebben om daarna een lijst in je hoofd te maken met welke je wanneer zal gaan kijken. Want ja je moet toch iets doen. Eerste film gekeken (I feel pretty) en dat is me gelukt tot de laatste 20 minuten en ik in slaap viel en vier uur later wakker werd. GOALS. Nog even en de eerste vlucht zat er alweer op. En dan, de overstap in Dubai. Hier zag ik toch wel een beeeetje tegenop aangezien het zoo groot is dat je met ondergrondse treintjes naar een andere gate moet. Oké Maudi, rustig blijven, goed kijken, vooral goed lezen en dan kom je er. Nou en dat ging allemaal goed! Aangekomen bij de gate stonden daar niet één maar twee vluchten op. Meteen weer lichtelijke paniek. Dan maar even vragen voor de zekerheid. Ik was goed maar de vlucht zou nog een stop maken in Singapore. Mmh naja oké prima. Gelukkig was ik niet de enige die er niets van snapte want daarna vroeg een vrouw aan mij of ze wel goed zat. Jazeker mevrouw! Tijd voor vlucht nummer twee. Helaas niet meer de vele beenruimte maar hey het is een mooi vliegtuig dus het is prima! Ook deze keer weer film gekeken en in slaap gevallen bij het einde. Ook deze keer weer 3 uur later wakker. Dat is toch wel even lekker hoor. Voordat ik het wist was het alweer tijd voor de stop in Singapore. Daar was het uitstappen, een uurtje wachten en weer instappen. Klaar voor de laatste vlucht. Snel nog even een berichtje naar mijn hostfamily dat het niet lang meer zou duren!

In het vliegtuig klaar voor de derde vlucht was er wat aan de hand met het stel naast me. Ik kreeg iets mee over een upgrade. Oké oké dat klinkt goed. Na wat stewardessen die langs kwamen en wat informatie over hoeveel deze mensen moesten neerleggen voor hun upgrade gingen ze net voor het opstijgen weg. Fijne vlucht en bedankt voor al deze ruimte!! Drie stoelen voor Maudi jawel! Helaas kwam er nog wel een andere meneer bij zitten maar goed alsnog 2 stoelen. Deze vlucht iets minder goed in slaap kunnen komen want ja het kwam nou wel heel dichtbij allemaal.

8:00 aankomst in Melbourne. Precies op tijd, niets aan de hand. Totdat we met bussen naar het vliegveld gebracht moesten worden en er maar één uitgang was enn ik ook nog helemaal achterin zat. Dat wilde dus zeggen dat eerst de hele bovenverdieping mocht en daarna gewoon van voor naar achter. Uur later aangekomen op het vliegveld. Door de douane zonder probleem en toen was het wachten op de koffer. Toch altijd een spannend moment of die wel goed is meegekomen. Na vijf minuten wachten zag ik hem aankomen. Wat een opluchting!! Berichtje gestuurd naar oma die me kwam ophalen waar ik stond. Daar kwam ze aanlopen/rennen met Johnny (jongetje van 2) op haar arm. Ze vloog me meteen om de hals wat meteen alle spanning van mij af nam. Meteen doorgegaan naar de auto op naar huis. Daar even opgefrist en naar het park gegaan en door de buurt gelopen. Na het park even wat gegeten en naar de school van Camilla (meisje van 4) om haar daar op te halen. Ook hier weer een heel leuk ontvangst van haar en ze vloog me ook meteen in mijn armen. Daarna even naar een ander park gegaan om vervolgens naar huis te gaan en te wachten tot Alex (vader) thuis zou komen van werk met pizza. Lekker pizza gegeten en daarna gingen de kids naar bed. Nog even op de bank gezeten en gewacht tot Kate (moeder) thuis kwam van werk want ze moest overwerken. Toen ik ook kennis had gemaakt met haar en we gezellig op de bank gekletst hadden met elkaar lekker naar mijn bed gegaan voor mijn eerste nacht in Melbourne. Binnen twee seconden sliep ik.

Zaterdag 8 september: Mijn allereerste volle dag in Malvern, Melbourne. Samen met mijn host family gaan ontbijten bij een caféejte hier in de buurt. Super lekker! Daarna even naar een park gegaan om ook de hond uit te laten. Na het park op weg naar een shoppingmall om een simkaart te halen voor mijn telefoon. Ik heb nog nooit in mijn leven een winkelcentrum gezien als deze. Je kan je daar een heel weekend vermaken!? Toen dat ook geregeld was zijn we naar de film gegaan. Winnie the poeh! Na de bioscoop even weer wakker worden in een park en daarna hapje gaan eten bij de japanner. Vroeg naar bed gegaan om vandaag mijn koffer uit te pakken en mijn kamer beetje in te richten ennn uit te slapen. Nou was klaarwakker tot 2 uur.. heerlijk! Wel kunnen slapen tot 10 uur. Mijn host family was naar het vliegveld geweest om Kate weg te brengen voor een paar dagen werken in Alice springs. Vader en kids ook het huis uit wat voor mij wel even fijn was om me echt even te settelen hier. Gelukkig ben ik niet helemaal alleen en heb ik Luigi (de hond) nog hier. Die zo maar even gaan uitlaten en tegelijkertijd de buurt een beetje verkennen.

Aankomende week mijn eerste werkweek. Ik ben benieuwd! Hou jullie op de hoogte.

Joejoe

Reacties

Reacties

Jos Groeneveld

Hey die Maudi,
Wat een mooi verhaal om te horen dat je reis goed is verlopen en dat de eerste indrukken geweldig zijn daarzo. Goed begin is het halve werk zal ik maar zeggen. Vanaf morgen begint het echt voor jou.
Hoe verloopt zo'n eerste week?
Hoe gaat het met de kids?
En kun jij je weg een beetje vinden?

Ik weet zeker dat je het gaat lukken. Je houdt je wel staande daar Down Under.
Je moet me beloven dat je er van gaat genieten en dat je er op uittrekt om nieuwe dingen te ontdekken. En laat ons af en toe horen (schrijven) hoe het met je gaat.

ILY
Papsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active